dinsdag 15 maart 2011

RECORD GEBROKEN

Zondag 13 maart 2011 begon druilerig en grijs. SMSje: "Gaat de training door?". Natuurlijk!. Aan het lokaal gekomen, was ik eigenlijk verrast van de aanzienlijk opkomst, ondank de regenval. Net op het ogenblik van het vertrek houdt het op. Tof.
De temperatuur was aangenaam. De sfeer ook. Dit duurde niet lang. In Lier hadden we al PRIJS. Lek. Wat we niet wisten was dat deze onaangename verassing ons nog een aantal keer te beurt zou vallen. Ons gemiddelde lag op dat ogenblik op bijna 28 km/uur. De jongeren hadden mijn raadgevingen goed opgevolgd en zaten mee vooraan.
Geen 4 km verder. Plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat werd er achteraan geschreeuwd. Lap. Dit was de definitieve aanzet tot een dagje praktijkcurcus: “Hoe vervang ik een band binnen de 5 minuten?”. Ik moet zeggen dat Gert Beullens en Paul Lefeber met glans geslaagd zijn. De oefening werd die dag 10 keer overgedaan. Met als gevolg dat we 50 minuten na schema binnen waren. Gelukkig zijn we wel droog gebleven. Ons gemiddelde werd door het vele oponthoud verminderd naar 26 km/uur Ik moet de jongens wel feliciteren dat ze allemaal minsten 1 reservebandje bij hadden. Jongens allemaal naar de winkel, zodat je tegen woensdag opnieuw voorzien bent van het nodige materiaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten